حوادث و سوانح جاده ها
در این وبلاگ از حوادث ترافیکی جاده ها و شهرها دیدن فرمایید.لطفا نظر ات خود را مرقوم نمایید . متشکرم 
قالب وبلاگ
فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: روز گذشته بر اثر برخورد سه دستگاه خودروی سواری در یکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان هشت نفر کشته و زخمی شدند.
 

سرهنگ محمد‌حسین امیری با اعلام این خبر گفت : شب گذشته در پی اعلام به مرکز پلیس 110 مبنی بر یک فقره تصادف فوتی واقع در سه‌راهی سالاری عوامل گشت پاسگاه بلهرات برای بررسی به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از مراجعه ماموران مشخص شد که یک دستگاه سواری پژو‌آردی که در مسیر شرق به غرب به سمت نیشابور در حرکت بوده با یک دستگاه سواری سمند با سه نفر سرنشین برخورد و پس از این برخورد خودروی سمند به علت از دست‌دادن کنترل خود مجددا با یک دستگاه سواری پراید برخورد می‌کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این حادثه سه نفر از سرنشینان سواری پراید با توجه به شدت جراحات در دم فوت کردند و شش نفر از سر‌نشینان خودروهای دیگر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

یادآور می شود علت تصادف انحراف به چپ از جانب سواری پراید اعلام شده است.
[ سه شنبه بیست و یکم شهریور 1391 ] [ 16:1 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]
حوادث طبیعی، حوادث شغلی و حتی عبور و مرور از خیابان ها گاهی موجب ایجاد ضایعات نخاعی می شود ولی بیشترین بار این بیماری بر اثر تصادف است.
دکتر حسن امامی رضوی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کارهای زیادی از جمله ایمن سازی جاده ها و خودروها برای جلوگیری از ایجاد ضایعات نخاعی انجام شده است ولی هنوز رانندگی ها مناسب نیست که توجه به این مقوله و رانندگی کم خطر می تواند از ایجاد این ضایعات پیشگیری کند.
 
وی افزود: حوادث طبیعی و گاهی حتی عبور از خیابان هم موجب تصادف و ایجاد این ضایعه می شود ولی اگر مردم آگاهی داشته باشند که چگونه با این مقولات مواجه شوند از ایجاد این ضایعات تا حد زیادی جلوگیری خواهد شد.
 
دکتر امامی ضوی گفت: شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی از شبکه های فعال کشور است، این شبکه برای رسیدن به اهدافش برنامه ریزی کرده و در اسفندماه جشنواره پیشگیری از ضایعات نخاعی و کنگره آن را برگزار می کند.
 
معاون درمان خاطرنشان كرد: دومین جلسه هماهنگی برای این جشنواره و کنگره با حضور نمایندگان دستگاه های مسئول در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد ولی بیشتر از همه نقش رسانه ها در پیشگیری و فرهنگ سازی دراین خصوص اهمیت دارد.
[ سه شنبه بیست و یکم شهریور 1391 ] [ 15:58 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]
             روز گذشته بر اثر يک حادثه دلخراش رانندگي در خوي آذربايجان غربي يک نفر کشته و 12 نفر ديگر زخمي و روانه بيمارستان شدند.
  برابر اعلام مرکز فوريتهاي پليسي 110مبني بر يک مورد تصادف دلخراش رانندگي در محور خوي – حمزيان نرسيده به روستاي ديزج بلافاصله عوامل اين پليس به همراه گروههاي امدادي سريعا در محل حاضر شدند.
اين خبر حاکيست؛ پس از حضور ماموران مشخص شد يکدستگاه خودروي پرايد كه از سمت خوي به طرف قره ضياالدين در حال حركت بود با يك دستگاه خودروي پرايد ديگر برخورد و بر اثر اين حادثه دلخراش يک نفر در دم فوت و 12 نفر نفر ديگر مجروح و با کمک نيروهاي امدادي سريعا به بيمارستان منتقل شدند.
گفتني است؛ بر اساس اعلام کارشناسان پليس راه انحراف به چپ و خستگي و ناتواني راننده در كنترل خودروي پرايدي که از سمت خوي به طرف قره ضياءالدين در حال حركت بود مهمترين دليل اين حادثه ناگوار بوده است.
[ سه شنبه بیست و یکم شهریور 1391 ] [ 15:58 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]
خبرگزاری فارس: تصادف تریلی با پژو 5 کشته و زخمی برجای گذاشت
بعداز ظهر ديروز برخورديك دستگاه تريلي بايك دستگاه پژو405 درمحور زابل به زاهدان سيستان وبلوچستان 5كشته وزخمي برجا گذاشت .

بنابه گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،بنا به اعلام مركز فوريت هاي پليس 110 مبني بر يك فقره تصادف منجر به فوت در محور زابل به زاهدان بلافاصله ماموران جهت بررسي موضوع به محل مراجعه كردند .

ماموران در محل مشاهده كردند يك دستگاه تريلي بايك دستگاه خودروي پژو 405 به رانندگي رضا – ك و سرنشيني 4 نفر ديگر برخورد كرده است.

بنا براين گزارش، دراين حادثه راننده ويك نفرازسرنشينان خودرو پژوبه هويت ايرج -ع به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و3نفرديگر ازسرنشينان خودرو پژونيز مصدوم كه جهت مداوا به بيمارستان منتقل شدند.

گفتني است ،علت حادثه ازسوي كارشناسان دردست بررسي است.

واما براي جلوگيري از اين حوادث تلخ وناگوار وبراي اينکه هرگز شاهد حوادثي ناگوار ، مشابه اين حادثه دلخراش نباشيم گفتن چند نكته لازم و ضروري است :

*براساس آمار پزشکي قانوني بيش از 70 درصد فوت‌شده‌ها به دليل نبستن کمربند بوده است پس بستن كمربند ايمني نه تنها در حفظ جان راننده مؤثر است بلكه در كاهش ضربه به سرنشين جلو نيز تأثير بسزايي دارد.

*بلافاصله پس از استقرار در خودرو ، كمربندايمني راببنديد چه بسا ممكن است حادثه همان لحظه در كمين ما باشد.

*با رعايت قوانين و مقررات رانندگي که از مهم ترين شاخص‌هاي توسعه‌يافتگي و نشانه فرهنگ بالاي ملي است آن را شتاب ، سرعت بالا وحرکات نامتعارف نقض نکنيم .
[ سه شنبه بیست و یکم شهریور 1391 ] [ 15:45 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]

 رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد در 24 ساعت گذشته، 425 نفر از مسافران تابستانی جاده ها و مسیرهای مواصلاتی سراسر کشور دچار سانحه شدند.

ˈمحمود مظفرˈ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در اجرای طرح امداد و نجات تابستانه جمعیت هلال احمر در سراسر کشور در 24 ساعت گذشته 111مورد عملیات امداد و نجات جاده ای برای نجات جان 425 حادثه دیده حوادث جاده ای و ترافیکی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در این حوادث 425 نفر از هموطنان در جاده ها و مسیرهای مواصلاتی سراسر کشور آسیب دیدند که با اقدامات فوری امدادرسانی از سوی امدادگران و نجاتگران 310 مستقر در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری هلال احمر 215 نفر از آنها که دچار جراحت و صدمات بیشتری بودند با استفاده از ست های نجات هیدرولیک و پنوماتیک جاده ای نجات یافتند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: پس از نجات جان افراد یاد شده از سوی امدادگران هلال احمر و نجاتگران در محل وقوع حوادث به 210 نفر از سانحه دیدگان و متاثرین از حادثه نیز خدمات حمایت های روانی واسکان و تغذیه اضطراری پس از حادثه ارائه شد.

به گفته مظفر از 215 مصدوم دارای جراحت حوادث یاد شده، 94 نفر از آنها با قید فوریت های امدادی به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام و116 نفر از آنها نیز در محل سانحه از سوی امدادگران درمان سرپایی شدند.

وی، وضعیت عمومی تمامی مصدومان را مساعد عنوان کرد.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم و مسافران تابستانی خواست درصورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای، دریایی و کوهستانی با شماره 147 ندای امداد سازمان امداد و نجات تماس بگیرند.
[ شنبه هجدهم شهریور 1391 ] [ 2:18 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]
توقيف خودرويي با سرعت 170 كيلومتر سرعت
يك دستگاه خودروي پرايد كه با سرعت 170 كيلومتر درساعت در محور نطنز_ بادرود در حركت بود توسط تيم كنترل سرعت پليس راه استان اصفهان توقيف شد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ" علي نيكبخت" رييس پليس راه استان اصفهان صبح امروز در گفت و گو با اين پايگاه اظهار داشت: روز گذشته تيم كنترل سرعت پليس راه استان حين نظارت بر محور نطنز _ بادرود متوجه عبور يك دستگاه خودروي پرايد با سرعت مخاطره آميز 170 كيلومتر در ساعت شده كه بلا فاصله آن را متوقف كردند.

وي افزود: در اين خصوص خودرو توقيف و راننده آن جهت شركت در كلاس هاي آموزشي و هشداري و اخذ تعهد به پليس راه استان انتقال داده شد.

اين مقام مسئول عنوان داشت:براساس قانون جديد راهنمايي و رانندگي كساني كه مرتكب سرعت غير مجاز و مخاطره آميز شوند خودروي آنها توقيف شده و با 100 هزار تومان جريمه نقدي اعمال قانون مي شوند و 10 نمره منفي نيز به آنان اختصاص مي يابد.

رييس پليس راه استان اصفهان خاطر نشان كرد: استان اصفهان داراي بيشترين آزاد راه هاي كشور  است كه همين امر رانندگان را به انجام سرعت هاي زياد تحريك مي كند و باعث بروز حوادث ناگواري مي شود.

سرهنگ نيكبخت به رانندگاني كه قصد عبور از جاده هاي استان اصفهان را دارند توصيه كرد، به منظور جلويگري از بروز حوادث ناگوار هنگام رانندگي همواره استفاده از سرعت مطمئنه را سرلوحه كار خود قرار دهند.
[ جمعه هفدهم شهریور 1391 ] [ 19:41 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]
  وقوع 2 حادثه رانندگي در قزوين 3 کشته و 3 مجروح برجاي گذاشت.

 در نخستين سانحه روز گذشته در اتوبان "قزوين – زنجان" يک دستگاه کاميونت حين حرکت با 2 سرنشين يک دستگاه اتوبوس که در کنار آزادراه در حال تعويض لاستيک خودرو بودند ، برخورد کرد.

بر اساس اين گزارش در اين سانحه هر دو سرنشين 46 و 28 ساله اتوبوس ، بر اثر شدت جراحات ، در محل حادثه فوت کردند.

پليس علت تصادف را بي مبالاتي عابر پياده در ورود غير مجاز به آزاد راه و بي احتياطي راننده کاميونت در عدم توجه به جلو حين رانندگي اعلام کرد.

همچنين در سانحه ديگري، ديروز، يک دستگاه سواري پيکان با 4 سرنشين در جاده الموت غربي ، از مسير اصلي منحرف و به ته دره سقوط کرد.

در اين حادثه ، تمامي سرنشينان خودرو مجروح و به مراکز درماني منتقل شدند که يکي از آنها بر اثر شدت جراحات در بيمارستان جان سپرد.

شايان ذکر است پليس علت اين حادثه را بي احتياطي راننده پيکان در عدم توجه به جلو حين رانندگي اعلام کرد.
[ جمعه هفدهم شهریور 1391 ] [ 19:22 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]
رئیس مرکز کنترل راه های کشور از مجروح شدن 12 تبعه غیرقانونی افغان در تصادف محور زاهدان زابل خبر داد.
سرهنگ سلبی درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در تصادف ساعت 10 دقیقه بامداد شب گذشته که در استان سیستان و بلوچستان محور زاهدان زابل رخ داد 12 تبعه غیرقانونی افغان براثر واژگونی پژو 405 به علت سرعت غیرمطمئنه ازسوی راننده مجروح شدند.
*درمحور سمنان دامغان رخ داد:
مجروح شدن 5 نفر براثر تغییر مسیر راننده پراید
رئیس مرکز کنترل راه های کشور گفت: درساعت 6:35 دقیقه بامداد روز گذشته در استان سمنان، محور سمنان دامغان کیلومتر 105 دو دستگاه پراید براثر تغییر مسیر ناگهانی یکی از رانندگان برخورد داشته که در این حادثه 5 نفر از هموطنان مجروح شدند.
*در محور سراوان رخ داد:
فوت و مجروح شدن 5نفر براثر سرعت غیرمجاز
سرهنگ سلبی ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان محور سراوان کیلومتر 105  سرنگونی سواری زانتیا منجر به فوت 2 نفر و مجروح شدن 3 نفره شده است که علت آن سرعت غیرمطمئنه و غیرمجازی اعلام شد.
[ جمعه هفدهم شهریور 1391 ] [ 2:7 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]
ر اثر برخورد سه دستگاه خودرو در شهرك صنعتي "كاوه" شهرستان ساوه استان مركزي ،2نفر كشته و 8 نفر ديگر مجروح شدند .

ساعت 23 شب گذشته در پي اعلام مركز فوريت هاي پليسي110 مبني بر حادثه تصادف رانندگي در  ورودي دوم شهر صنعتي کاوه شهرستان ساوه بلافاصله ماموران انتظامي پاسگاه شهر صنعتي كاوه و ماموران پليس راه ساوه–همدان جهت بررسي موضوع به صحنه حادثه اعزام شدند .

در بررسي هاي به عمل آمده  توسط ماموران مشخص شد يك دستگاه ميني بوس با يكدستگاه تريلر دانگ فنگ و يكدستگاه كاميون خاور برخورد كه بر اثر آن دو نفر از سرنشينان ميني بوس در دم فوت و راننده تريلر و راننده ميني بوس به همراه 6 نفر از سرنشينان ميني بوس مجروح و به بيمارستان انتقال داده شدند .

كارشناس پليس راه ساوه -تهران علت اين حادثه را بي احتياطي از جانب راننده ميني بوس بعلت عدم رعايت حق تقدم نسبت به هر دو وسيله ديگر اعلام كرد .
[ جمعه هفدهم شهریور 1391 ] [ 2:6 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]

راننده پژو 405 متوجه نشد چطور به موتور برخورد كرد، انگار در يك لحظه هر دو حواسشان پرت شده بود و اين باعث شد تا پژو از سمت راننده به موتور برخورد كند تا راننده موتور كنترلش را از دست داده و به زمين بيفتد،او اما به خاطر كم بودن سرعتش آسيب چنداني نديد و قبل از آن كه بخواهد بلند شود، راننده پژو به كمكش آمد و بدون آن كه بداند خودش مقصر بوده يا موتور سوار به سرعت از او معذرت‌خواهي و سعي كرد از سلامتش مطمئن شود و موتور سوار نيز توضيح داد، اتفاق خاصي برايش نيفتاده است.

در نهايت هر دو راننده با رفتار مناسب و اظهار تأسف از هم خداحافظي كردند و پيش از آمدن پليس رفتند. اين اتفاق نادر، يعني خداحافظي دو راننده بدون دعوا و زد و خورد با يكديگر در آبادان اتفاق افتاد.

مي‌دانيم اين نگاه كمتر در ميان هموطنان‌مان و بين رانندگان رايج است و به گفته كارشناسان يكي از دلايل ايجاد ترافيك‌هاي سنگين در شهرهاي بزرگ همين موضوع است.

البته ترافيك مسأله‌اي نيست كه تنها مختص به كشور ايران و شهر تهران باشد. دكتر غلامرضا لطيفي، عضو هيات علمي دانشگاه علامه و كارشناس حوزه شهري در اين مورد مي‌گويد: «با رشد شهرنشيني و زندگي در كلانشهرها ما ناگزير با پديده‌اي به نام ترافيك روبه‌رو مي‌شويم. اين مسأله را در تمام شهرهاي بزرگ دنيا نيز مي‌بينيم كه در ساعات شلوغي و زمان آغاز و پايان كار در شهر، ترافيك ايجاد مي‌شود. با بيشتر شدن جمعيت نيز اين ترافيك‌ها بيشتر مي‌شود.»

آمارها نشان مي‌دهد بيشترين‌ترين ميزان ترافيك بعد از تهران در مشهد و اصفهان به دليل جمعيت و توريستي بودن اين شهرها وجود دارد.

دورزدن‌هاي ناگهاني جلوي راننده ديگر، به طور كامل ايست نكردن مقابل فرعي‌ها، راه ندادن به رانندگان ديگر، رعايت نكردن حق عابرپياده و خيلي از كارهاي ديگر همگي بخشي از فرهنگ رانندگي در ايران است كه هنوز مسئولان از طريق قانون موفق به جلوگيري و رعايت آن از سوي مردم نشده‌اند.

لطيفي در اين باره مي‌گويد: «آنچه در ايران اين مشكل را بيشتر كرده و معضل ترافيك را به وجود آورده، فرهنگ رانندگي در ايران و بي‌توجهي به مقررات رانندگي است، بد رانندگي كردن افراد خود باعث سردرگمي و ايجاد گره‌هاي ترافيكي مي‌شود. كافي است برق يك چراغ قرمز ناگهان قطع شود در آن لحظه ديگر هيچ كدام از رانندگان در ايران حاضر نيستند به هم راه دهند و در اين شرايط طبيعي است كه ترافيك سنگين به وجود بيايد.»

البته كتمان نمي‌توان كرد كه با وضع قوانين سختگيرانه، شيوه رانندگي در كشورمان تغييرات قابل‌توجهي را در اين سال‌ها تجربه كرده است. شايد يكي از موفق‌ترين طرح‌هاي به اجرا درآمده در راهنمايي و رانندگي، همان رعايت قانون بستن كمربند ايمني بين مردم است كه تبديل به يك فرهنگ شده، به‌ طوري كه اين فرهنگ بجز در شهر تهران در ديگر شهرها و حتي شهرهاي كوچك ايران نيز رايج شده است.

اما با وجود اجراي اين‌گونه طرح‌ها، خيلي‌ها معتقدند كه مشکل رفتارهاي ترافيكي مردم در ايران با اتخاذ اين‌گونه راه‌حل‌ها به طور ريشه‌اي حل نمي‌شود.

در اين زمينه لطيفي معتقد است تمام طرح‌هايي كه در حال حاضر براي بهبود وضع ترافيك شهر تهران طراحي شده، همگي مُسكّن است و هيچ‌كدام راه‌حل اصلي براي حل مشكل ترافيك نيست و براي اين كار ما نياز به فرهنگسازي داريم.»

وضع قوانين جديد

«انگار راننده فراموش كرده خيابان دو لاين دارد و نمي تواند اين قدر لاين سبقت را اشغال کند.» اين را راننده ديگري كه در رديف رانندگان پشت‌سر يك خودرو پرايد در حال رانندگي هستند و نمي‌توانند از او جلو بزنند، مي‌گويد. بعد از حدود 20 دقيقه راننده انگار تازه متوجه ترافيك پشت‌سر خود شده و بدون اعتنا به بقيه با يك دست، كمي فرمان را به سمت ديگر مي گيرد تا بقيه بتوانند از كنارش رد شوند و با دست ديگر گوشي موبايلش را كه به نظر مي‌رسد در اين مدت در حال مكالمه با آن بود را در جاي خود مي‌گذارد و پس از مدتي سرعتش را زياد مي‌كند.

رعايت نكردن قوانين و حتي حقوق رانندگان ديگر، در حقيقت نقض حقوق شهروندي است و مسأله‌اي است كه راهنمايي و رانندگي نيز به فكر مقابله با آن افتاده به طوري كه امسال قوانين جديدي براي آن در نظر گرفته شده است و براي اجراي اين قوانين نيز از بازرسان نامحسوس استفاده مي‌شود.

در اين قانون علاوه بر بيشتر شدن ميزان جريمه براي تخلفات به جزئيات بيشتري در رعايت قوانين اشاره شده كه حتي به ريختن زباله در خيابان، كشيدن سيگار هنگام رانندگي، پرتاب ته سيگار از پنجره خودرو به بيرون و حتي ريختن آب دهان در خيابان نيز اشاره شده است. البته سرهنگ محمدرضا پرتوي، كارشناس راهنمايي و رانندگي معتقد است وضع قوانين به تنهايي نمي‌تواند جلوي اين رفتار و نقض حقوق شهروندي را بگيرد و بايد براي رايج‌شدن چنين مسأله‌اي فرهنگ‌سازي شود.

صبا صراف - جام‌جم

[ جمعه هفدهم شهریور 1391 ] [ 2:4 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]
جانشين انتظامي استان آذربايجان شرقي در جمع خبرنگاران استان اعلام كرد : مردم در ايام باقي مانده از تعطيلات در مسافرت ها عجله نكنند و با رعايت قوانين و مقررات سلامت خود و خانواده را به خطر نيندازند .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس ، سرهنگ" اسماعيل زاده " كه در جمع خبرنگاران حاضر در مراسم تجليل از خبر نگاران استان سخن مي گفت در تشريح خبر فوق گفت : تعجيل در رانندگي ممكن است مسافرت با انجام تفريح را به يك حادثه غير قابل جبران تبديل سازد و زندگي انسان را تباه سازد .

وي گفت : انجام مسافرت در ايام پر ترافيك دقت مضاعف در رانندگي مي طلبد و درصد بروز حادثه و تصادف در جاده هاي شلوغ بالا ميرود براي سالم ماندن در جاده هاي شلوغ بايد رانندگان حوصله بيشتري به خرج دهند و قوانين و مقررات را بيش از پيش رعايت كنند .

سرهنگ اسماعيل زاده انحراف به چپ ، تخطي از سرعت مجاز و خستگي و خواب آلودگي را مهمترين عامل بروز تصادفات دانست و گفت : رانندگاني كه در مسيرهاي طولاني رانندگي ميكنند براي رفع خستگي و برطرف شدن كسالت در فاصله هاي زماني 3 ساعته توقف و استراحت كنندو پس از تجديد قوا و برطرف شدن خستگي به مسير خود ادامه دهند .

جانشين انتظامي استان در خاتمه گفت : مسافران براي داشتن مسافرتي خوش به توصيه هاي پليس گوش دهند و همواره قوانين و مقررات را رعايت كنند تا در امان بمانند .
[ جمعه هفدهم شهریور 1391 ] [ 2:2 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]

 پليس مغرب اعلام كرد كه بر اثر تصادف يك اتوبوس مسافربري در جنوب اين كشور دستكم 42 نفر كشته شدند.

 به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين سانحه بامداد امروز در جاده بين شهرهاي زاقورا و مراكش در جنوب مغرب رخ داده است.

پليس مغرب گفت: در اين سانحه دستكم 42 نفر كشته و 25 نفر مجروح شده اند كه كليه آنها اتباع مغرب هستند. در حال حاضر، ماموران تلاش مي كنند هويت قربانيان را مشخص كنند.

اتوبوس مسافربري به دلايل نامشخصي  در فاصله 100 كيلومتري شهر مراكش در استان حواض از جاده خارج و به داخل دره سقوط كرده است.

اين مرگبارترين سانحه جاده اي در مغرب محسوب مي شود

[ چهارشنبه پانزدهم شهریور 1391 ] [ 3:54 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]

حسن عباسي با بيان اينكه در پي اين حادثه 18 سرنشين ميني‌بوس مصدوم شدند گفت: عوامل اورژانس پس از حضور در محل 12 مصدوم شامل 8 مرد و 4 زن را پس از انجام اقدامات اوليه به بيمارستان حضرت رسول (ص) منتقل كردند.
مدير روابط عمومي اورژانس تهران از بروز حادثه براي يك ميني‌بوس حامل 18 سرنشين در جاده امامزاده داوود (ع) خبرداد.

حسن عباسي در گفت و گو با ايسنا، در تشريح جزئيات اين حادثه گفت: حوالي ساعت 15 روز گذشته خبر برخورد يك دستگاه ميني‌بوس فيات در محور امامزاده داوود (ع) به سامانه 115 اطلاع داده شد كه به دنبال آن 8 دستگاه آمبولانس به همراه يك دستگاه خودروي فرماندهي به محل حادثه اعزام شد.

مدير روابط عمومي اورژانس تهران ادامه داد: بنا بر اظهارات شاهدان حادثه اين ميني‌بوس در حال حركت از امامزاده داوود (ع) به سمت تهران بوده كه در كيلومتر 4 اين جاده ترمزش بريده و به كوه برخورد كرد.

وي با بيان اينكه در پي اين حادثه 18 سرنشين ميني‌بوس مصدوم شدند گفت: عوامل اورژانس پس از حضور در محل 12 مصدوم شامل 8 مرد و 4 زن را پس از انجام اقدامات اوليه به بيمارستان حضرت رسول (ص) منتقل كردند.

به گفته مدير روابط عمومي اورژانس تهران شش مسافر نيز به دليل آن كه نيازي به انتقال به بيمارستان نداشتند به شكل سرپايي توسط تكنيسين‌هاي اورژانس در محل مداوا شدند.

مدير روابط عمومي اورژانس تهران با بيان اينكه اين حادثه مورد فوتي نداشت، اظهار كرد: خوشبختانه در ميان مصدومان اين حادثه نيز مورد بدحالي گزارش نشده است.
[ چهارشنبه پانزدهم شهریور 1391 ] [ 2:27 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]


مقارن ساعت 21:30 شب ( یک شنبه ) در کیلومتر 10 محور ترانزیت بادرود-کاشان  بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پژو به شماره  148ط 44 ایران 77 با تریلی حامل بار نئوپان به شماره ۷۹۲ع ۵۲ ایران ۷۳ متاسفانه 3 نفر از سرنشینان سواری پژو که همگی مرد بوده و بین 25 تا 43 سال سن داشتند  در دم جان باخته و یک نفر دیگر به علت شدت جراحات و وخیم بودن حالش توسط اورژانس 115 بادرود به بیمارستان شهید بهشتی کاشان انتقال یافت .

لازم به یادآوری است به سبب شدت تصادف ،نیروهای امداد ونجات  هلال احمر بادرود  به رغم کمترین امکانات و تجهیزات و ماموران نیروی انتظامی و پرسنل اورژانس 115 بادرود سرنشینان خودرو سواری را با تلاش بی وقفه از داخل ماشین خارج نمودند .

علت تصادف سرعت بالا و انحراف به چپ خودروی سواری پژو اعلام شده است .

به گفته یک مقام آگاه در نیروی انتظامی بادرود هر چهار سرنشین خودروی سواری متعلق به یک خانواده بوده  که به مقصد تهران در حرکت بودند .

خاطر نشان می شود علی رغم مکاتبات و پیگیری های مسوولان منطقه و شهرستان و استان اصفهان و همچنین تلاش های مستمر نمایندگان قبلی و فعلی مردم شهرستان نطنز  و بادرود و قمصر  در مجلس شورای اسلامی مبنی بر دوبانده کردن محور پرتردد بادرود-کاشان به طول 55 کیلومتر  تاکنون هیچگونه قدم مثبتی برداشته نشده و هر ماه و سال شاهد جان باختن شماری زیادی از هموطنانمان در این محور یاد شده هستیم .

                                            مطلب فوق از سایت  رسمی شهر بادرود کپی برداری شده

[ چهارشنبه پانزدهم شهریور 1391 ] [ 1:3 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]
برای چندمین بار شاهد تصادف وحشتناک دیگری در جاده یکطرفه و بد دامغان معلمان بودیم که چهار معلم جوان دامغانی را به کام مرگ فرستاد.
چرا مسئولان به این منطقه توجه ندارند؟


 
 
فرستنده: سید مرتضی ملک جعفریان ـ دامغان

[ سه شنبه چهاردهم شهریور 1391 ] [ 15:50 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]

بر اثر برخورد يك‌دستگاه سواري پژو 405 با تير چراغ برق در ميدان امام خميني(ره) شهر كرمانشاه، خودرو دچار حريق شد و دو سرنشين آن در آتش سوختند.

 سرهنگ مرزباني، فرمانده انتظامي شهرستان كرمانشاه با اشاره به اين خبر گفت: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع آتش‌سوزي خودرو در ميدان امام خميني‌شهر كرمانشاه، بلافاصله ماموران كلانتري 21 اين كلانشهر براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند.

سرهنگ مرزباني ادامه داد: با حضور ماموران در محل مشاهده شد يك‌دستگاه سواري پژو 405 پس از برخورد با تير چراغ برق ابتداي محور كرمانشاه – بيستون دچار حريق شده و متاسفانه راننده و سرنشين خودرو نيز در ميان شعله‌هاي آتش سوخته و در دم فوت كرده‌اند.

فرمانده انتظامي شهرستان كرمانشاه در خاتمه خاطرنشان كرد: پس از مهار آتش‌سوزي و با دستور مقام قضايي، اجساد متوفيان از خودرو خارج و براي سير مراحل قانوني و مشخص شدن هويت به پزشكي قانوني منتقل شد.

[ سه شنبه چهاردهم شهریور 1391 ] [ 14:27 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]

  تعداد كشته‌شدگان حادثه واژگوني اتوبوس زائران كربلا كه بامداد روز گذشته در حوالي شهر شيراز اتفاق افتاد به 20 تن رسيد.
در حادثه واژگوني اتوبوس 19 تن در صحنه تصادف جان باختند و يك نفر از مصدومان اين حادثه نيز پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد.


بر اساس اين گزارش تاكنون 10 تن از اجساد اين حادثه شناسايي شده كه اسامي آنان به شرح زير است:



1-محمد طياري 2-ماهي ميرزاده 3-خجسته بني اسدي 4-محسن نوروزي 5-نرگس شجاعي 6-علي جعفري 7-ماهرو سالاري جائيني 8-نرگس سالاري 9-حبيب‌الله الحاقي‌صفت (مصدوم فوت شده) 10- ابراهيم مجدم (راننده)


با توجه به اينكه مسافران اين اتوبوس مربوط به استان هرمزگان بودند براي تسريع در رسيدگي و جلوگيري از تردد بازماندگان، اجساد 18 تن از درگذشتگان اين حادثه به شهرستان حاجي‌آباد استان هرمزگان انتقال يافت.
[ سه شنبه چهاردهم شهریور 1391 ] [ 14:24 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]


به تازگی کلاهی به نام "Hövding" تولید شده که به طور کامل با دیگر کلاه های ایمنی که تا به حال دیده اید متفاوت است و بیشتر به یک کیسه هوا شباهت دارد.
مشکل کلاه های ایمنی و دلایلی که رانندگان برای نپوشیدن آن می آوردند باعث شد است تا محققان به دنبال تولید کلاهی باشند که کسی برای استفاده نکردن از آن دلیلی نداشته باشد.

به تازگی کلاهی به نام "Hövding" تولید شده که به طور کامل با دیگر کلاه های ایمنی که تا به حال دیده اید متفاوت است و بیشتر به یک کیسه هوا (ایربگ) شباهت دارد.

این کلاه ایمنی در داخل یک یقه مخصوص جا می گیرد و شما این یقه را به دور گردن خودتان می پیچید. مکانیزم اصلی کار این کلاه ایمنی بسیار مشابه با کیسه های هوا در خودروها است.

سنسورهایی که بر روی این یقه نصب شده است باعث می شود تا در هنگام ضربه کیسه هوا در کمتر از 0.1 ثانیه باز شود و به دور سر شما پیچیده می شود. این کلاه ایمنی به غیر از سر می تواند از گردن شما نیز محافظت کند.

این کلاه ایمنی می تواند راهی برای کاهش میزان تلفات در میان تصادفات وسایل نقلیه دوچرخ باشد. البته برای اینکه از این کلاه استفاده کنید باید مدتی صبر کرد تا به طور کامل وارد بازار جهانی شود.
[ شنبه چهارم شهریور 1391 ] [ 12:18 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]
بكارگيري بيش از سه هزار و 500 نيروي كمكي به پاسگاه هاي پليس راه استان هاي مسافر خيز
جانشين فرمانده پليس راه کشور با اشاره به دور دوم سفرهاي تابستاني از بكارگيري بيش از سه هزار و 500 نفر نيروي كمكي مراكز آموزشي و دانشگاه علوم انتظامي براي كمك به پاسگاه هاي پليس راه و پليس هاي صف استان ها طي اين مدت خبر داد.
 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ «پرويز سياح البرزي» در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به دور دوم سفرهاي تابستاني پس از پايان ماه مبارک رمضان، از اعمال محدوديت و ممنوعيت هاي ترافيکي در محورهاي مواصلاتي کشور به منظور افزايش ظرفيت تردد خودروها طي اين مدت خبرداد و اظهارداشت: اين طرح در برخي از محورهاي مواصلاتي کشور مانند محور هراز و چالوس که از لحاظ هندسي و مهندسي ظرفيت حجم تردد خودروها را ندارد، به اجرا در مي آيد.

اين مقام مسئول ادامه داد: همچنين ممنوعيت وسايل نقليه سنگين باري به منظور افزايش ظرفيت تردد در محورهايي نظير جاده قديم ساوه - همدان، فيروزكوه، زابل - زاهدان، مريوان - سنندج، جاده قديم قزوين - رشت كه تصادفات رانندگي اين گونه وسايل نقليه در آن زياد مي باشد، به اجرا در مي آيد.

وي به برگزاري جلسه هماهنگي اجراي مرحله دوم طرح تابستانه پليس راهنمايي و رانندگي با حضور دستگاه هاي دخيل در امر ترافيك اعم از راهداري ، اورژانس، هلال احمر، امداد خودرو، آتش نشاني و غيره اشاره كرد و گفت: در مرحله دوم طرح تابستاني، كليه دستگاه هاي مزبور در آمادگي كامل به سر مي برند تا ضمن جلوگيري از بروز تصادفات و تلفات رانندگي، با فراهم كردن زمينه سفر سهل و كم دغدغه براي شهروندان، سوانح و تلفات رانندگي در آن به حداقل برسد.

جانشين پليس راه كشور از بكارگيري بيش از سه هزار و 500 نفر نيروي كمكي مراكز آموزشي و دانشگاه علوم انتظامي براي كمك به پاسگاه هاي پليس راه و پليس هاي صف استان ها طي اين مدت خبر داد و گفت: در راستاي رواني ترافيك در محورهاي مواصلاتي از خودروهاي ساير واحدهاي انتظامي براي كمك به پاسگاه هاي پليس راه استفاده مي شود.

سرهنگ البرزي،‌به استقرار افسران ارشد ستاد پليس راه استان ها و نيز تيم هاي عمليات ويژه پليس راه در محورهاي مهم و شمالي كشور در ايام پرترافيك اشاره كرد.

اين مقام مسئول با اشاره به ثبت تخلفات رانندگي از طريق دوربين هاي ثبت تخلف، دوربين هاي نظارتي، ماموران كنترل نامحسوس و بازرسان كنترل نامحسوس بر برخورد بدون اغماض و سختگيرانه پليس با رانندگان متخلف حادثه ساز گفت: پليس علاوه بر اعمال قانون و نمره منفي به رانندگان مزبور، خودروهاي آنها را توقيف و به پاركينگ منتقل مي كنند.

سرهنگ البرزي بر معاينه فني وسايل نقليه، اطلاع از وضعيت راهها،‏ رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي در طول مسير‏ سفر تاكيد كرد و افزود: هموطنان ضمن رعايت كليه مقررات، حافظ جان خود و ديگران باشند تا طول مسير به دليل عدم رعايت قوانين اسير حوادث نشوند و انشاالله رفت و برگشت بي خطري را داشته باشند.

اين مقام مسئول، انحراف به چپ، سرعت و سبقت غيرمجاز، خستگي و خواب آلودگي‏، عدم توجه به جلو و عدم كنترل وسيله نقليه، استفاده از تلفن همراه را از عوامل مهم تصادفات رانندگي برشمرد و به شهروندان توصيه كرد: در مسيرهايي که تراکم ترافيک وجود دارد به سمت چپ منحرف نشده و از شانه خاکي استفاده نکنند.

وي در ادامه با بيان اينكه شهروندان بايد براي سفر برنامه ريزي كنند به آنها توصيه كرد: هنگام مسافرت از عجله و شتاب جداً اجتناب كنند.

جانشين فرمانده پليس راه كشور خاطرنشان كرد: ماموران پليس راه كشور تا دوم مهرماه در راستاي آغاز دور دوم سفرهاي تابستاني با حداكثر توان و امكانات و تجهيزات در جاده هاي كشور حضور خواهند داشت.
[ شنبه چهارم شهریور 1391 ] [ 12:10 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]

[ جمعه سوم شهریور 1391 ] [ 14:47 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]

فرمانده انتظامی شهرستان نایین امروز گفت: در این حادثه، یک دستگاه خودروی سواری پژو206در محور انارک به چوپانان کنترل خود را از دست داد و واژگون شد.
سرهنگ مختاری افزود: در این حادثه، راننده خودرو در دم کشته شد و سه سرنشین دیگر خودرو نیز زخمی و مجروح شدند.
وی علت این حادثه را ، توجه نکردن راننده به جلو و ناشی ازخستگی و خواب آلودگی اعلام کرد.

[ جمعه سوم شهریور 1391 ] [ 14:46 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]
درجه حرارت آسفالت و قیری که توسط کامیون حمل می شد بیش از 100 درجه بوده است.
 
یک موتورسوار در منطقه یوهوان Yuhuan در استان ژجیانگ در چین که هنگام خالی کردن آسفالت از یک کامیون از خیابان عبور می کرد در پی واژگون شدن کامیون زیر چند تن آسفالت دفن شد و جان خود را از دست داد.

به گزارش «بازتاب» به نقل از العربیه، راننده کامیون اعلام کرد راننده موتورسیکلت ناگهان در مقابل کامیون قرار گرفت و هنگامی که تلاش کردم با اوتصادف نکنم کامیون واژگون شد و مرد موتورسوار زیر بار کامیون دفن شد.

بر اساس گزارش روزنامه سعودی " ریاض" شاهدان عینی اعلام کرده اند آنها صدای فریاد مرد موتورسوار را شنیدند و هنگامیکه زیر آسفالت گرفتار شد بوی گوشت سوخته فضا را فرا گرفت.

امدادگرانی که برای نجات او به محل حادثه اعزام شدند کفش های مخصوص به تن کردند اما تلاش آنها برای نجات وی بی نتیجه ماند و نتوانستند پیش از مرگ او را از زیر آسفالت بیرون بیاورند.

بر اساس این گزارش درجه حرارت آسفالت و قیری که توسط کامیون حمل می شد بیش از 100 درجه بوده است.
[ جمعه سوم شهریور 1391 ] [ 14:39 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]
  در برخورد شديد يک دستگاه خودرو خاور هيوندا با يک دستگاه خودرو نيسان در محدوده سه راهي روستاي كال چغوكي محور فريمان -مشهد راننده خودرو نيسان جان خود را دست داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، در پي اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك مورد تصادف در محدوده سه راهي روستاي كال چغوكي محور فريمان -مشهد بلافاصله اكيپ گشت ماموران كلانتري32 مشهد با هماهنگي سايرنيروهاي امدادي سريعاً درمحل حادثه حاضر شدند.

اين گزارش حاكيست در بررسي هاي اوليه مشخص شد در پي برخورد يك دستگاه خودرو خاور هيوندا حامل 35 رأس گوسفند كه از سمت فريمان به طرف مشهد در حركت بود با يک دستگاه خودرو نيسان برخورد كه راننده خودرو نيسان به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و سرنشين خودرو خاور به علت مصدوميت به بيمارستان منتقل شد.

گفتني است در خصوص علت تامه ،كارشناس پليس راه علت تصادف را حركت خودرو خاور در لاين مخالف گزارش كرده است.
[ جمعه سوم شهریور 1391 ] [ 14:38 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان بوشهر:      
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان بوشهر گفت: مصدوميت هاي ترافيکي مسئله مهم سلامت عمومي و علت عمده فوت و صدمه در سراسر دنياست.

 سرهنگ بحريني رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار پليس با اشاره به مصدوميت هاي ترافيکي اظهارداشت: اين مصدوميت ها علاوه بر هزينه هاي اجتماعي زياد که بر اشخاص، خانواده ها و جامعه وارد مي کند بار سنگيني را بر خدمات بهداشتي و اقتصادي تحميل مي کند.

وي افزود: بيشترين سوانح و حوادث ترافيکي در معابر شهري و جاده هاي استان مربوط به موتورسواران بوده و علت مرگ 95 درصد از رانندگان و ترک نشينان موتورسيکلتها که بر اثر تصادف، جان خود را از دست مي دهند، عدم استفاده از کلاه ايمني مي باشد.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: آمار و اطلاعات بدست آمده سوانح و حوادث ترافيکي موتورسيکلتها نگران کننده و تنها راه حل کاهش سوانح توسل به شيوه هاي علمي اصلاح و تغيير رفتار است.

سرهنگ بحريني در ادامه گفت:  ادارات دخيل در امر فرهنگ سازي ترافيک با همکاري پليس مي توانند با استفاده از تقويت مثبت بر رفتار رانندگان، خصوصاً رانندگان موتورسيکلت اثر بگذارند، منظور از تقويت مثبت؛ پاداشي است که در قبال رفتار مي آيد.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان بوشهر در پايان از همه مسئولان و متوليان امر آموزش و فرهنگ سازي و صدا و سيماي استان خواست جهت اصلاح و تغيير رفتار رانندگان همکاري لازم را با پليس راهنمايي و رانندگي داشته باشند. 
[ جمعه سوم شهریور 1391 ] [ 14:35 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]

-در 24 ساعت گذشته دراستان خوزستان براثر حوادث رانندگي 16 نفر مجروح و 7 نفر جان خود را از دست دادند.

 در شهرستان اهواز در دو تصادف  بين خودرو با عابر پياده 3 نفر مصدوم و 2 نفر جان باختند.


همچنين در شهرستان دزفول بر اثر واژگوني يک دستگاه خودروي پژو405 راننده خودرو زخمي و سرنشين خودرو قبل از رسيدن به بيمارستان جان خود را از دست داد.


در همين راستا نيز در شهرستان رامهرمز در يک تصادف بين يک دستگاه کاميون و يک دستگاه موتورسيکلت راکب موتورسيکلت بر اثرشدت جراحات وارده در دم جان باخت.


اين گزارش حاکي از آن است: در شهرستان شادگان بر اثر واژگوني يک دستگاه خودروي پرايد راننده خودرو فوت و 6 نفر ديگر سرنشينان خودرو جهت مداوا به بيمارستان انتقال داده شدند.


در شهرستان هفتگل نيز يک دستگاه خودروي ايسوزو با يک دستگاه خودروي پرايد برخورد که راننده خودروي پرايد در صحنه تصادف به دليل شدت جراحات جان باخت و 6 نفر از سرنشينان خودروها زخمي و به بيمارستان انتقال يافتند.


در خاتمه نيز در شهرستان شوشتر در يک صحنه تصادف بين يک دستگاه خودروي پرايد با يک دستگاه موتورسيکلت راکب موتورسيکلت در اثر شدت سانحه در دم جان باخت.
[ جمعه سوم شهریور 1391 ] [ 12:34 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]


در حالی که افزایش جریمه‌های رانندگی، در نظر گرفتن نمره منفی برای رانندگان خاطی، جلوگیری از رفت‌وآمد خودروهای دارای نقص فنی و ایمنی و مواردی از این دست به عنوان مؤثر‌ترین تمهیدات پلیس برای کاهش تصادفات در نظر گرفته شده، کافی است چند روز تعطیل فرا برسد تا آمار تصادفات منجر به فوت و جرح سر به آسمان گذارند؛ تا جایی که توقیف چند هزار خودروی متخلف هم نمی‌تواند مانع بروز حادثه‌ای هم‌عرض یک زلزله مخرب شود!

زمانی که افزایش جریمه‌های رانندگی اعمال شد، منتقدان این قانون، عمدتا از دو نگاه به آن خرده می‌گرفتند؛ نخست این که جریمه‌های در نظر گرفته شده بسیار سنگین هستند و تناسبی با درآمد متوسط جامعه ندارند و دوم آنکه رویکرد افزایش جریمه را با توجه به فرهنگ ترافیکی رایج در کشورمان به مسکنی تشبیه می‌کردند که دیر یا زود، اثرات آن پایان خواهد یافت؛ آیا تلفات سنگین تعطیلات اخیر، مؤید این دیدگاه‌هاست؟

 به گفته فرمانده پلیس راهور، از آغاز موج سفر‌ها به مناسبت فرا رسیدن عید فطر، از چهارشنبه گذشته تا دیروز، ۱۳۰ نفر از هم‌وطنانمان در تصادفات جاده‌ای جان باختند تا در قیاس با آمار فوتی‌های زلزله مخرب آذربایجان شرقی، بار دیگر دریابیم که حوادث مترقبه در کشورمان به مراتب بیش از انواع غیر مترقبه ویرانگر هستند.

این در حالی است که سرهنگ محمدرضا مهماندار، در ادامه با اشاره به رخداد ۸۹ فقره تصادف فوتی و ۶۱۶ فقره تصادف جرحی در این تعطیلات می‌افزاید: «در این مدت، نزدیک شش هزار و دویست دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلفان توقیف و گواهینامه ۲۶۰ راننده متخلف ـ که میزان نمره منفی آن‌ها به بیش از ۳۰ نمره رسیده بود ـ نیز ضبط شده است»؛ با یادآوری این نکته که طرح ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی برای تعطیلات عید سعید فطر تا پایان امروز ادامه داشته که تعبیر آن می‌تواند نتیجه ناخوشی چون افزایش تلفات را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برابر اعلام قبلی، در این مدت با تخلفاتی مثل تجاوز به چپ، سبقت غیرمجاز و رفت‌وآمد در شانه خاکی به طور جدی برخورد کرده‌اند، گفت: «همچنان خستگی و خواب آلودگی، بی‌توجهی به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با بیش از ۳۵ درصد، بیشترین علت وقوع تصادفات بوده است و پس از آن تخطی از سرعت مجاز با ۲۱ درصد و انحراف به چپ با ۱۷ درصد در صدر علل رخداد تصادفات بوده‌اند».

فرمانده پلیس ‌راه کشور در پایان از احضار رانندگانی که تخلفات حادثه‌ساز و تجاوز به چپ داشته و یا شانه خاکی رفته‌اند، خبر داده و گفت: «برابر اعلام قبلی، این دسته از رانندگان متخلف از طریق دوربین‌های ثبت تخلف، دوربین‌های نظارتی، ماموران کنترل نامحسوس و بازرسان کنترل نامحسوس شناسایی شده‌اند و پس از پایان تعطیلات احضار شده و خودروی آن‌ها توقیف می‌شود».

بدین ترتیب کارنامه عجیب و غریب و البته سیاهی از عملکرد ترافیکی‌مان در چند روز گذشته شکل می‌گیرد که قابل تعمیم به کل سال نیز هست؛

سرعت غیرمجاز

  • 60 هزار مورد

عدم استفاده از کمربند ایمنی

  • 50 هزار مورد

سبقت غیرمجاز

  • 12 هزار مورد

تجاوز به چپ در جاده‌ها

  • بیش از 7 هزار و 500 مورد

توقیف و انتقال به پارکینگ‌

  • سه هزار و 200 دستگاه خودرو متخلف

توقیف و انتقال به پارکینگ‌

  • سه هزار دستگاه موتورسیکلت متخلف

ضبط گواهینامه

  • 260 راننده متخلف

مهمترین علل رخداد تصادف

  • خستگی و خواب آلودگی، عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با بیش از 35 درصد
  • تخطی از سرعت مجاز با 21 درصد
  • انحراف به چپ و سبقت غیر مجاز با 17 درصد

تصادف فوتی

  • 89 فقره
  • در 19 فقره تصادف، 25 تن در صحنه کشته شدند.

تصادف جرحی

  • 616 فقره
  • در 202 فقره تصادف جرحی 315 تن از هموطنان مجروح شدند.

مهمترین تصادفات



این در حالی است که شهریور ماه امسال از نظر سفرهای تابستانی دارای ویژگی خاص و متفاوت از سال‌های گذشته است، چرا که در یک ماه باقی مانده از تعطیلات تابستانی، به رغم پشت سر گذاشتن تعطیلات پنج روزه عید فطر، تعطیلی پنج روزه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران هم در پیش است که افزایش شمار سفر‌ها را در پی خواهد داشت تا جایی که به گفته سردار اسکندر مؤمنی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، بیشترین حجم سفر در شهریور ‌ماه امسال پیش‌بینی می‌شود که حتی با سفرهای انجام شده در نوروز هم برابری می‌کند.

بدین ترتیب، فاجعه خاموشی در حال تکوین است که پلیس با ‌‌نهایت توانش برای مقابله با آن به میدان آمده و قانونگذار هم با وضع جرایم سنگین، به جنبه بازدارندگی رانندگان از تخلف، توجه نموده اما فارغ از سهم خودروهای نا‌ایمن و یا جاده‌های غیر استاندارد، بزرگ‌ترین مانع در تحقق آن، من و شمایی هستیم که پشت فرمان خودرو می‌نشینیم؛ امثال مایی که هم به کیفیت خودرو‌ها و جاده‌ها ـ البته بحق‌ ـ ایراد وارد می‌دانیم اما به رغم آگاهی از مبلغ گران جریمه، حتی در بستن کمربند ایمنی هم تعلل می‌کنیم؛‌‌ همان جایی که پنجاه هزار کمربند بسته نشده به چشم مأموران راهنمایی و رانندگی نشسته است و خدا می‌داند که چه مقدار از آن نادیده مانده است.

کافی است بار دیگر به جدول تخلفات ثبت شده در چند روز ـ و نه چند ماه یا سال ـ اخیر نگاهی بیندازیم تا دستمان بیاد که چند تخطی از سرعت مجاز، چه میزان سبقت غیر مجاز و... به آمار راه یافته‌اند تا یادمان بیاید که خیلی‌هایمان بار‌ها و بار‌ها راهکار مقابله با تلفات سنگین جاده‌ای را فرهنگ سازی دانسته‌ایم؛ براستی برای مقابله با این حجم از تخلف چه کاری باید انجام داد تا فرهنگ سازی لقب بگیرد؟

توقیف شش هزار و دویست وسیله نقلیه متخلفان در چند روز را چگونه می‌توان توجیه کرد وقتی که بدانیم این آمار بزرگ هم نتوانسته که مانع از آسیب رسیدن و جان باختن هزار نفر از هم‌وطنانمان شود؟

آیا گاه آن نرسیده که این کارنامه سیاه را پیش چشم گذاریم تا شاید رویکردمان در سفر از زمان رسیدن به مقصد به سالم رسیدن تغییر کند؟

بیایید گام نخست را با حذف برخی پرسش‌های رایج از ادبیات ترافیکی‌مان آغاز کنیم؛ پرسش‌هایی مانند: «تا فلان جا چند ساعت راه است؟» یا «کی می‌رسیم» و... .
[ چهارشنبه یکم شهریور 1391 ] [ 17:37 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]
  رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان کردستان از کاهش 32 درصدي متوفيان حوادث رانندگي در چهار ماه اول سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته براي هفتمين سال متوالي در استان خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس ، سرهنگ قادرزاداه در تشريح اين خبر گفت : با برنامه ريزهاي صورت گرفته ، خوشبختانه استان کردستان براي هفتمين سال متوالي از کاهش 32 درصدي آمار متوفيان ناشي از حوادث رانندگي در معابر درون شهري در چهار ماه اول سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.


سرهنگ قادرزاده از آموزش و توجيه کارکنان و اجراي طرح هاي انضباط ترافيکي ياد کرد و افزود : محوريت پليس راهور در شوراي ترافيک استان و شهرستان ها ، بهره گيري از علم و دانش فرهيختگان و تلفيق آن با تجارب کسب شده در حوزه ترافيک از مهمترين عوامل در  راستاي اين کاهش است .


وي در ادامه با اشاره به تعامل با رسانه ها عنوان داشت :پيگيري رفع نقاط حادثه خيز ، ايمن سازي نقاط و معابر حادثه ساز ،اصلاح هندسي ميادين و تقاطع هاي غير همسطح از اقدامات اين پليس در زمينه پيشگيري از حوادث رانندگي در سطح استان مي باشد.


اين مقام مسئول با اشاره به ساخت 5 تقاطع غير همسطح و يک تونل در حال ساخت در شهر سنندج بيان داشت: اين پروژه ها در صورت به بهره برداري رسيدن قطعاً اثر ات مثبتي را در روان سازي ترافيک در پي خواهند داشت.


رئيس پليس راهور استان کردستان در خاتمه از آغاز مرحله دوم طرح تابستاني با استفاده از تمامي امکانات و استعدادهاي موجود در استان خبر داد و افزود : مرحله دوم طرح تابستاني پليس راهور استان تا دوم مهر ماه سال جاري در سطح استان تداوم دارد و سعي شده در اجراي اين طرح ضمن پوشش تفرجگاه ها و نقاط حادثه خيز معابردرون شهري  از توان سازمان ها و دستگاه هاي زيربط نيز استفاده بهينه بعمل آيد..
[ چهارشنبه یکم شهریور 1391 ] [ 17:32 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]

www.ACOforum.org - Logan Tuning
  براثر برخورد يك دستگاه خودروي ال90 با يك دستگاه كاميون در شهرستان زاهدان استان سيستان وبلوچستان 4 نفر از سرنشينان خودروي ال 90 مجروح ويك نفرنيز جان باخت .

 در پي كسب خبري از مركز فوريتهاي پليسي مبني بر برخورد يك دستگاه خودروي ال 90 با يك دستگاه كاميون در شهرستان زاهدان بلافاصله ماموران كلانتري 13 اين شهرستان به محل وقوع حادثه اعزام شدند .


اين گزارش حاكي است ، در اين حادثه خودروي ال90 به دليل بي احتياطي راننده آن به قسمت عقب خودروي كاميون برخورد كرده ومنجر مجروحيت وجراحت شديد سرنشينان آن شد .


درادامه اين گزارش آمده است ، براثر اين حادثه چهار نفر از سرنشينان خودروي ال 90 به نام هاي "عبدالرحمان - س" ،"قادر ك "، "سعيد - ش و"صادق – ش" به شدت مجروح و توسط عوامل امدادي به بيمارستان منتقل شدند .
[ چهارشنبه یکم شهریور 1391 ] [ 17:27 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]
در برخورد شديد يک دستگاه خودرو ميني بوس با يک دستگاه سواري پرايد در محدوده روستاي بيگلر و جرتود شهرستان قوچان خراسان رضوي سه سرنشين خودرو پرايد جان خود را دست دادند.

به گزارش پايگاه خبري پليس، در پي اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك مورد تصادف در محدوده روستاي بيگلر و جرتود از توابع شهرستان قوچان بلافاصله پليس با هماهنگي ساير نيروهاي امدادي سريعا درمحل حادثه حاضر شدند.

اين گزارش حاكيست در بررسي هاي اوليه مشخص شد در پي برخورد يك دستگاه خودروي ميني بوس با يك دستگاه خودروي پرايد با چهار نفر سرنشين، راننده خودرو پرايد در دم كشته و دو نفر از سرنشينان آن در بيمارستان به علت شدت جراحات وارده فوت كردند.

گفتني است در خصوص علت تامه هنوز نظر نهايي كارشناس پليس راه اعلام نشده ؛اما،شواهد و قراين صحنه تصادف حاكي از انحراف به چپ خودروي پرايد و عدم توانايي راننده خودروي پرايد به علت سرعت زياد در كنترل خودرو بوده است.
[ چهارشنبه یکم شهریور 1391 ] [ 17:22 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]

واژگوني يك دستگاه خودرو پرايد در جاده مرزج شهرستان قوچان از محورهاي مواصلاتي استان خراسان رضوي 7كشته و زخمي برجا گذاشت.

به گزارش پايگاه خبري پليس،در پي اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر يك وقوع يك فقره واژگوني در محور مرزج شهرستان قوچان بلافاصله ماموران كلانتري 12 و ماموران پليس راه جهت بررسي موضوع به محل مراجعه كردند.

اين گزارش حاكيست ماموران در محل مشاهده كردند يك دستگاه خودرو پرايد به رانندگي و سرنشيني 7 نفر از جاده منحرف و واژگون شده است.

در اين حادثه 7 نفر از سرنشينان مصدوم كه جهت مداوا به بيمارستان منتقل شدند كه يكي از سرنشينان به علت شدت جراحات وارده در بيمارستان فوت كرد .

گفتني است،کارشناسان پليس راه علت اين حادثه را بي احتياطي از جانب راننده پرايد به علت عدم توانايي در کنترل وسيله ناشي از سرعت زياد تشخيص دادند.
[ چهارشنبه یکم شهریور 1391 ] [ 17:19 ] [ محمودرضا مدرسی ] [ ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

هر که نفسي را از مرگ نجات دهد مانند آن است که همه مردم را حيات بخشيده است. "قرآن کريم"

اینجانب تکنسین فوریت های پزشکی شاغل در اورژانس 115 بوده و هدفم از ایجاد این وبلاگ اطلاع رسانی مناسب و کمک به کاهش آمار تصادفات و سوانح و همچنین طرز برخورد و مقابله با انواع حوادث و سوانح میباشد . با امید به اینکه با آگاهی بیشتر شاهد کاهش آمار تصادفات و سوانح باشیم . انشاالله ( محمودرضامدرسی )
لینک دوستان